wtorek, 1 stycznia 2019

Noworoczne myśli

 Nowy Rok
Kiedy nadchodzi Nowy Rok
Żegnamy stary Rok
I wspominamy najlepsze chwile
Chwile smutku i rozpaczy
Chwile radości i miłości
Kiedy stary rok przemija
Każdy z nas staje cię starczy o jeden Rok
Każdy się zastanawia jaką nowinę niesie Nowy Rok
Myślą że szczęście
Toast wznoszą życzenia wypowiadają
Wspaniałą radością
Szampanem popijają
Aby szczęściu dobrze się wiodło
Aby szczęście o nas nigdy nie zapomniało
Bawią się do samego ranna
Aby nie przespać całego rocznego ranna
Sobiech Piotr
Nawet się nie obejrzeliśmy, a minął kolejny rok w naszym życiu. Znowu otworzyliśmy drzwi, aby Nowy Rok mógł rozgościć się w naszym domu. Jednak dla mnie ta zmiana w kalendarzu jest prawie niezauważalna. To zapewne dlatego, że mój zegarek zdecydowanie zwolnił i pokazuje inną godzinę niż wszystkie pozostałe. To nie jest czas, w którym powinnam się zatrzymać. Od dawna nie biegnę już tak szybko za uciekającym światem. Niestety moje liczne starania przynoszą niewielki skutek. Może, jak sądzą inni, powinnam bardziej się postarać? Ale co oni mogą o tym wiedzieć? Nie zdają sobie bowiem dokładnie sprawy z mojej sytuacji. A przecież często napotykamy przeszkody, które z jakiś powodów nie da pokonać. I tak jest w ze mną.
Każdy może przyznać, że w naszym życiu są sprawy, na które nie mamy żadnego wpływu, są zupełnie od nas niezależne. Dlatego niektóre dni, tygodnie, a nawet miesiące upływają bez mojego udziału. Tak właśnie jest teraz ze mną.
Dla większości z nas moment wyrwania ostatniej kartki z kalendarza wydaje się magiczny. Jakby zmiana daty, roku w cudowny sposób miała przynieść upragnione zmiany w życiu. Potrzebujemy takich symbolicznych, granicznych momentów w życiu. Nowy Rok ma nas motywować, abyśmy zaczęli działać jeszcze skuteczniej. A przecież pierwszego stycznia jesteśmy nadal tacy sami. Po sylwestrowej nocy jak co roku wracamy do domu i starych przyzwyczajeń.
Często nadzieje wiążące się z nowym rokiem pryskają dlatego, że zbyt dużo nadziei pokładamy w działaniu losu czy przeznaczenia, a zbyt małą odpowiedzialność bierzemy za swoje własne działania
W Nowym Roku mam zatem tylko jedno życzenie: niech znajdzie się dobry zegarmistrz, który naprawi mój zegarek, abym już nie pozostawała tak bardzo w tyle. Co nie znaczy, że się spóźniam. Zawsze, nawet do przesady,  jestem punktualna, ale życie stale ucieka mi coraz szybciej.

Zegarmistrz Światła
A kiedy przyjdzie także po mnie,
Zegarmistrz Światła purpurowy,
by mi zabełtać błękit w głowie,
To będę jasny i gotowy.

Spłyną przeze mnie dni na przestrzał,
Zgasną podłogi i powietrza,
Na wszystko jeszcze raz popatrzę,
I pójdę, nie wiem gdzie – na zawsze.
Tadeusz Woźniak

No nie całkiem. Chciałabym, aby zegarmistrz zabrał mnie tam, gdzie zegary nadążają i nie spóźniają się.
Czy tak właśnie będzie w roku, który niedługo w Chinach zaczynie się pod panowaniem Świni?
No nie wiem….
Prognoza dla Konia (dla mnie) na 2019 rok pokazuje, że los mu sprzyja. Wokół Konia będzie panować pozytywna atmosfera i można się spodziewać, że rok Świni będzie całkiem dobrym okresem w jego życiu.
Świnia jest przyjaznym i hojnym znakiem, a do tego pracowitym i bardzo towarzyskim. Świnia nienawidzi konfliktów bardziej niż czegokolwiek innego. To wszystko dobrze wpływa na mentalność Konia. Jednak z punku widzenia Świni jest to czasem trudny związek, ale nie zawsze rozsądek bierze górę.
Koń powinien w tym roku pamiętać, że szukając drogi do sukcesu, nie powinien zapominać o otaczających go ludziach. Oni też są ważną częścią życia.
Prognoza dla Konia wskazuje, że 2019 rok będzie lepszy niż poprzedni. Co prawda, droga do sukcesu nie będzie dla Konia łatwa. Ostatecznie jednak Koń będzie zadowolony ze swoich tegorocznych dokonań. Jego siła i zaangażowanie zostaną w końcu docenione.
Koń powinien jednak uważać, by nie brać na swoje barki zbyt wielu zobowiązań. Może w ten sposób zniszczyć swoją szansę na spełnienie marzeń.
Jestem Ognistym Koniem, a rok 2019 jest pod opieką Świni z żywiołu Ziemi.
Więź, jaka łączy Ogień i Ziemię jest tak silna, że potrafią przetrwać kryzysy. Ogień, chociaż Ziemia czasami wydaje się mu nudna, potrzebuje jej energii.
Spokój i opanowanie Ziemi daje Ogniowi siłę i podstawy do działania oraz aktywności. Ziemia potrafi ustabilizować twórczą energię Ognia i zamienić ją w konkretne korzyści. Ogień potrzebuje wrażliwości Ziemi. Ziemia potrafi też wskazać Ogniowi kierunek jego aktywności, gasząc czasami jego słomiany zapał.
Dlatego postaram się zmobilizować, aby pod koniec roku móc przyznać, że kończący się rok był faktycznie lepszy od poprzedniego. A mój zegarek nie będzie się już biec do przodu za wszystkimi. Nie chciałabym pozostawać w tyle. Ale z drugiej strony przecież nie lubię pędzić, ale nie lubię też spóźnialskich
Zegary
Tiknął-taknął zegar stary:
„Prześcignęły mnie zegary,
bo ja z winy złej sprężyny
spóźniam się o pół godziny.”
„Tik-tak-tak! – odpowie budzik. –
Niepotrzebnie się pan trudzi,
bo mój dzwonek wieści dzionek
jeszcze wcześniej niż skowronek.”
Władysław Broniewski

12 komentarzy:

  1. Ja też postaram się nie tracić okazji i zapamiętywać tylko te dobre chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrego Roku, z pewnością nie będzie gorszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cokolwiek powiedzą wróżby i horoskopy, życzę Ci wszelkiego dobra i piękna wokół, a kalendarze i zegary niechaj Cię nie nękają za bardzo, używaj życia i dbaj o siebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Ismeno, dziękuję za piękne życzenia na moim blogu...
    Pięknie piszesz na temat upływającego czasu...
    Życzę Ci zdrowia, wszelkiej pomyślności i aby ten Nowy Rok, był dla Ciebie dobrym i spełnionym czasem.
    Ja w tym roku też muszę trochę zwolnić, żyję zbyt intensywnie... A i problemów nie brakuje...

    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie lubiłam się śpieszyć, a jakiś czas temu zwolniłam jeszcze bardziej. Umrzeć i tak zdążymy wszyscy. A daty, kalendarze, horoskopy to zaklinanie rzeczywistości, które nie ma żadnego realnego wpływu na nasze losy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak bardzo potrzebujemy radości i odmiany w szarości życia, że chętnie poddajemy się magii wróżb i życzeń. Niechby choć jedna się spełniła.
    Życzę słońca w sercu, radości z dnia powszedniego i miłości Najbliższych.

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż czas szybko biegnie. Zbyt szybko. Niestety, nic na to nie poradzimy.
    Mam nadzieję, że 2019 Rok będzie łaskawy, pełen spokoju i będę się cieszyc każdym dniem.
    Wszystkiego najlepszego, Ismenko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkiego co najlepsze w pierwszym dniu Nowego Roku!Lubię otaczać się zegarami i kalendarzami. To mi pomaga uświadamiać sobie przemijanie. I nie martwi mnie ono. Tak jest zaprogramowane nasze zycie: zaczyna się, więc musi się skończyć. I lepiej pamiętać o kruchości życia, niż wyobrażać sobie, że jesteśmy nieśmiertelni. A Zegarmistrz światła, to jakby mój manifest (autorem słów jest poeta Bogdan Chorążuk, po którego zegarmistrz światła już się zgłosił, niestety). Cieszmy się każdym dniem, każdą chwilą, bo życia nie można powtórzyć. Spokojnego i owocnego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  9. OjtamOjtam :-) Nic się nie kończy, nic nie zaczyna :-) Życie będzie takie jakie nasze codzienne wybory będą. A brak wyboru to też wybór i tak się plecie na świecie :-) Zegarki nie rządzą naszym życiem, to my nakręcamy zegarki kiedy nam się podoba a świnki to bardzo inteligentne zwierzaki :-) Miłego stycznia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Najpierw na wesoło- uwielbiam wieprzowinę, a powinnam jej jeść zdecydowanie mniej!!!
    Graniczna data jest dla mnie symbolem, a moje życie dziś jest takie samo jak w grudniu:-) i niech tak zostanie.
    Uwielbiam Ismeno " szum Twoich myśli", niech on tu się pojawia jak najczęściej. A skoro miałaś urodzinki, to Ci życzę podwójnie szczęścia, życiowej mądrości połączonej z asertywnością, nade wszystko zdrowia i umiejętności chwytania chwil...niebawem nad polami pojawi się się skowronek, potem zakwitną fiołki, a cóż dopiero, gdy konwalie zasypią lasy, a bzy przydomowe ogródki...bądź szczęśliwa- tak zwyczajnie...

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy nie ma tak żeby nie mogło być gorzej 😉wiéć głowa do gór, a czas? ....jest Po prostu złodziejem

    OdpowiedzUsuń
  12. Im człowiek starszy, wydaje mu,że szybciej biegnie czas. Niestety dni w roku mamy gorsze i lepsze. Życzę Ci,zeby w Twoim życiu pojawiały się,
    tylko wspaniałe godziny.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony ślad