sobota, 24 października 2020

Rozmyślania o środzie na życzenie Hani


Mija środa
A to szkoda
pół tygodnia zleciało 
choć w środę niewiele się działo.
Środa to już jest połowa,
Nie mam dla niej złego słowa,
Zaraz minie tydzień cały,
Byle dni szybciej leciały.
znalezione w Internecie


ŚRODA – dzień Merkurego
Środa – środek tygodnia…
Ze środą jest problem. Jak sama nazwa mówi jest dniem środkowym, granicznym. Z jednej strony należy do „pierwszej połowy tygodnia”, a z drugiej należy już do „drugiej części tygodnia”.
W środowy poranek mamy jeszcze ponad połowę tygodnia pracy. Lecz gdy środa się kończy, to już połowa pracowitego tygodnia jest za nami…
Jak więc jest z tym dniem? Lubimy, czy też nie środę?
Chyba coraz bardziej odkąd pojawiło się słowo, które właśnie odkryłam "ŚRODING". Środing to doskonały przerywnik i sposób na przeżycie długiego, pracowitego tygodnia. "Środa minie, tydzień zginie" mówią bawiący się, dla których każdy dzień tygodnia jest walką o przetrwanie w wyścigu szczurów. Środa, czyli też "mała sobota" oznacza też, że następnego dnia czeka ich normalny dzień pracy. Jednak w środy jest ponoć więcej imprez niż w poniedziałek lub we wtorek.
Czyli środę można polubić, bo przybliża nas do weekendu…
 
Środa – bardzo słabe zapachy,
chyba jakieś cienkie zupki proszkowe,
które znacznie bardziej smakowicie pachną
w telewizyjnych reklamach niż na talerzu.
Tydzień w domu mieszkalnym
prowincjonalnego miasteczka
Ryszard Mierzejewski

Środa pozostaje pod opieką Merkurego. Merkury to patron kupców, przedsiębiorców, podróżnych, mówców, uczonych, posłańców… Dawniej środa idealnie nadawała się na handel.
Jest to dobry też dzień na wszystko co związane jest z komunikacją, kreatywnością i intelektem.
Wierzono, że ten dzień sprzyja rozpoczynaniu zyskownych przedsięwzięć, podpisywaniu umów, zdawaniu egzaminów oraz wygłaszaniu szczególnie sugestywnych przemów. Wysłane w tym dniu podania i petycje powinny zostać nie tylko szybko dostarczone do adresata, ale także przeczytane i pozytywnie rozpatrzone. Również podpisane w tym dniu umowy przyniosą korzyść.
Dobrze jest też poświęcić w tym dniu czas swojemu hobby.
Środa sprzyja zawieraniu małżeństw, nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi, którzy okażą się bardziej rozmowni i życzliwi niż w inne dni .
To także najlepszy czas na narodziny. Dzieci urodzone tego dnia są obdarowywane przez los wyjątkowo szczodrze. A moim zdaniem zwłaszcza te, które urodzone są w wyjątkową Środę Popielcową, tak jak Basia
Zgodnie z astrologią środa to dzień szczęśliwy dla Bliźniąt, Panien i Wodników. Przedstawiciele tych znaków mogą więc wypłynąć na szerokie wody zarówno konkretnych negocjacji i umów, jak i kreatywnych pomysłów.
środa
szukając schronienia
przed wtorkowym deszczem
wciska się przez szpary
do naszych pomieszczeń

domaga się herbatki
i czułych uścisków
za zbyt wczesne przybycie
obrywa po pysku

oj biedna ta środa
w środku tygodnia
gdy deszczowa pogoda
i ludzie niemili

mimo iż zmoknięta
przywita nas o świcie
cała uśmiechnięta

och życie życie...
znalezione w Internecie

10 komentarzy:

  1. Świetne wiersze o środzie wybrałaś. Lubię środę - kończy pierwszą część tygodnia, a zaczyna tę drugą z weekendem.
    Słyszałam powiedzenie, że środa to mała sobota.
    Serdecznie, Ismeno, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo, pamiętałaś! właśnie miałam pisać w komentarzu, a tu proszę, moja Droga Ismena pamiętała:-)Z tej racji muszę lubić środę i na dodatek jako Wodnik- również:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy dzień tygodnia można polubić, zwłaszcza gdy mamy akurat wolny od pracy:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabawne i przemyślane. Chociaż mnie już coraz częściej mylą się dni tygodnia. Wszystkie niestety póki co stają się jednakowe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie podobnie jak autorce komentarza wyżej też się mylą dni tygodnia. Pracuje tak że raz mam środę wolna a raz pracująca. Teraz dla mnie środa jak piątek będzie więc w sumie się nie mogę doczekać. A w weekend pracuje. Haha

    OdpowiedzUsuń
  6. To teraz czekam na czwartek. Z wielką przyjemnością czytam Twoje opowieści.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem z tych lubiących każdy dzień tygodnia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie dziękuję :) Podoba mi się środa i te zwierzaki, leniuszki ;) A w środy już w wiekach średnich handlowano regularnie. Na pewno wiesz, że obie Środy - ta Środa Wielkopolska i Środa Ślaska, zawdzięczają swoją nazwę właśnie jarmarkom, które odbywały się w tych miejscowościach właśnie w środy :) Ja byłam Środą tylko w przedstawieniu . Niewiele, a właściwie nic z niego nie pamiętam, tyle, co na zdjęciach widzę. Ale byłam jednak jedną z głównych postaci przedstawienia :) Takim właśnie niewyróżniającym się dzieckiem Pana Tygodnia.:) A sama jestem dzieckiem piątku. Na pewno też się doczekam :) Uściski dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny post Ismeno.
    Tyle ciekawych informacji na temat środy.:)
    A pierwszy kiciuś mnie wzruszył.
    Ach, jestem ostatnio baaardzo sentymentalna.
    Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy dzień tygodnia może być wyjątkowym dniem🌞🌸
    Serdeczności zastawiam🌻

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony ślad